Monday 9 January 2012

Pro-Common Sense Jawapan Terbaik!


Tertarik dengan video terbaru dari Anwar Hadi. Ni video siri ke #18,tajuk dia Pro-Common Sense. Ulasan yang bagi aku cukup bagus. Masa dah tiba untuk masyarakat kita buka minda,jangan duduk bawah tempurung lagi.

Pro-Common Sense ni mesej dia mudah je, kita jangan sokong membabi buta tanpa kita faham dulu isu sebenar. Penyakit sebenar masyarakat kita terutama masyarakat Melayu ialah bila kita melawan, label pro-pembangkang akan dicop atas dahi,bila kita sokong dasar kerajaan, label pro-kerajaan dicop atas dahi. Tapi dalam kita sokong, pernah tak kita terfikir apa matlamat kita sebenar?

Lebih parah lagi bagi golongan yang hidup dia just fikir hiburan ja.Apa jadi kat sekeliling,lantak kaulah. Janji tak kacau hidup aku.Apa jadi dekat negara,lantaklah janji aku masih mampu hidup.

Bagi aku, minda orang kita kena buka. Jangan just fokus untuk satu benda ja. Kalau kaki hiburan, sampai ke mati berhibur ja,kalau sukakan ilmu agama,ilmu dunia terus tinggal, dan macam-macam lagilah.

Biarlah kita menyokong tu ada asas.Tak salah ada ideologi masing-masing tapi andai kata rakan seideologi kita tu salah, takkan kita nak kata betul. Tu pengajaran paling berharga aku dapat dari video ni.

Bagi aku, janganlah kita pro-kerajaan atau pro-pembangkang tapi biarlah kita pro kepada isu semasa. Kalau rasa benda tu bukan bidang kita, baik diam saja.

Gua respect sama Anwar Hadi.(^_^)

0 comments:

Post a Comment

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Komenlah secara berhemah. Komen yang terlarang akan diremovekan.Jaga akhlak kita sama-sama ye..